Studené volání – peklo pro obchodníka?
“Mám někomu volat? Cizím lidem? To jste se zbláznili.” Ano, pro spoustu jinak dobrých obchodníků je navolávání noční můrou.
Pro akviziční telefonování musíte být tak trochu nátura, a nikde není psáno, že úspěšný obchodník musí být pouze drzý tlučhuba, kterého je všude plno.
Dobrý obchodník je především stratég. Ale zpátky k volání. Navolávání studených kontaktů má obecně špatnou pověst. Je proto několik pochopitelně důvodů.
V prvé řadě je to těžká práce. Musíte si zvyknout na některé skutečně nepřiměřené reakce, které často přejdou v nepochopitelné urážky vaší osoby. Naše kolegyně, která dělala dlouho ředitelku call centra by vám mohla vykládat, kolikrát musela utěšovat plačící ženy, ostřílené volačky, na kterých si vylil zlost nějaký náhodný naštvaný člověk.
Druhý důvod je relativně špatná pověst zvenčí. Call centra jsou často v rukách různých podvodníků, kteří volaného zmanipulují a zavážou ho k něčemu co vůbec nechtěl a donutí ho platit. A zde zdůrazněme, že to je velice nepoctivý byznys. Například prodavači různých akcií a investicí kteří přesvědčují důchodce, aby jim svěřili své úspory.
Jedna rychlá rada, pokud vám někdo takový stále volá i když mu vždy řeknete že nemáte zájem, řekněte mu příště že určitě že chcete investovat a zeptejte se jestli nevadí, že jste v insolvenci. Můžete se spolehnout, že vás z databáze vymažou.
Přitom volání je v B2B stále jedním z nejúčinnějších způsobů, jak navázat obchodní spolupráci. Musíte ale samozřejmě volat tomu, kdo bude mít vaší služby nějaké užitek.
Co tedy dělat, pokud obchodník volá nerad? Rozhodně do toho nenuťte. Je to jako kdyby se někdo styděl zpívat abyste ho nutili vystupovat na vánoční besídce. Určitě by na něm byla vidět nervozita a také by se to podepsalo na výsledku.
Nejjednodušším řešením je mít člověka který se zabývá pouze tím voláním. Nevadí mu toho, dělá to rád a je v tom dobrý. Volání studených kontaktů obchodníkům v podstatě ani nepatří. Obchodník je často odborníkem ve svém oboru a studené volání je pro něj koule na noze která ho zdržuje a bere mu energii.
Jedním z řešení je zaměstnat někoho kdo má na starosti pouze to volání. Ale ani to není úplně jednoduché, protože to vyžaduje dobrou přípravu, efektivní call script a systém pro práci s daty. Pokud vám někdo zavolá, budete si vytvářet dojem pouze podle toho, jak mluví a co vám řekne. To je jeden z pilířů navolávání.
Nejjednodušší však máte navázat spolupráci s call centrem, ve kterém jsou profesionálové. Ti ví, jak mají mluvit, mají dobrý systém, díky kterému například můžete hned vidět úspěšnost. Pokud o takové možnosti uvažujete, klidně se obraťte na nás. Provozujeme call centrum se zkušenými profesionály. Možná jste se k tomuto článku dostali právě proto, že jsme vám volali.