cenotvorba

Jak správně stanovit ceny?

Pro mnoho lidí těžká otázka, za kterou může být ze začátku třeba i strach říci si o výdělek. Jak stanovit reálnou cenu za produkt nebo služby? Pojďme na to.

Cena musí odpovídat tomu, co je zákazník za vaši práci ochoten zaplatit a zároveň abyste byli spokojeni. Vysoké ceny přinášejí méně zákazníků, nižší ceny vám dovolí lépe konkurovat a sbírat zkušenosti.

Udělejte průzkum trhu.

Zjistěte, jak se pohybují ceny u konkurence a udělejte si škálu. Rozsah škály – rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší, může být klidně ve stovkách procent. Extrémy vyřaďte, příliš vysoké ceny se většinou zakládají na dlouhodobě budované (osobní značce).

Spočítejte si náklady.

Tedy kolik peněz potřebujete abyste byli v zisku, pokud byste byli plně vytížení. Plné vytížení počítejte 3 týdny práce v měsíci, 4. týden si nechejte na práci na svoji reklamě, značce, propagaci, na schůzky. Například, pokud chcete měsíčně fakturovat 40 tis. Kč, měli byste je za ty 3 týdny vydělat, tedy za 3*40=120 hodin., je to cca 340 Kč / hod.

Pokud se ve vašem oboru účtuje za hodinu od 1200 Kč do 2500 Kč, začněte klidně na spodní hladině, ať si získáte klienty a postupně, jak budete mít plno, začnete zdražovat.

Tento příklad se uplatní výhradně pokud pracujete pouze hlavou, a nepotřebujete žádné další nástroje (např. copywriter).

Pokud však budete např. řemeslník, musíte ke každé zakázce připočíst cestovné, materiál a veškeré další náklady, které se zakázkou máte.

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.