marketing partners

Jak začít podnikat jako pilot dronu, aniž byste šlápli vedle 

Drony, fascinující fenomén poslední dekády. Byznys, který můžete rozjíždět při práci. Ani vstupní náklady nejsou extra vysoké. Pokud máte počítač a auto, připravte si dalších cca 50 000 na nákup techniky.

Na natáčení pro film to stačit nebude, ale na zakázky do začátku ano. Rozhodně si kupte dron DJI, a to buď Air2S, nebo Mavic. Tyto drony už mají dost kvalitní kameru na to, aby se s nimi dalo podnikat.

Jsou takové dva zásadní obory, kterým se můžete věnovat. Prvním je fotografování a natáčení dronem, a druhým je měření a zaměřování drony. V obou případech se musíte naučit něco málo na počítači.

Fotografování a natáčení dronem

Zde bude vaším zákazníkem hlavně realitní makléř. A tento zákazník si nechce stříhat video ani upravovat fotky. Bude po vás chtít hezký kvalitní výstup. Proto choďte každý den fotit a natáčet, zaplaťte si třeba balík programů Adobe, otevřete YouTube a učte se. Pokud máte alespoň malinký talent, za chvíli vám to půjde.

Měření a zaměřování

Zde je hlavním zákazníkem firma, která převáží různý materiál z místa na místo. Například to může být lom, nebo skládka, nebo asfaltovna. Dronem nafotíte spoustu fotek, které potom v počítači zpracujete do 3D modelu, a následně provedete výpočet kubatury. Existuje na to několik programů, není to extra složité. Ale chce to nějakou praxi.

V každém případě se obojí můžete učit i když chodíte do práce a první zakázky provádět o víkendech. Avšak pozor. Ač jsou drony relativně snadné na ovládání, chce to zručnost! A tu nezískáte nijak jinak než tréninkem. Není smutnějšího pohledu než se dívat na video, ze kterého je vidět že dronmistr nemá v ruce cit a zažitou kompozici. 

Takže máme dron, nějakou praxi a co dál? Vytvoříme si referenční vzorové ukázky toho, co umíme, například alespoň 20 krásných fotek, třeba videa sestříhaná, hezky obarvená, a doplněna hudbou.

Založíme si web, YouTube, Facebook, instagram a tam všechny tyto naše referenční otázky vložíme. Naplánujeme a spustíme nějaké menší reklamní kampaně zároveň zkusíme oslovit místní potenciální zákazníky, například právě realitní makléře.

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.