Marketing Partners reklamní agentura

Jak si vytvořit správný název firmy

Správný název firmy může mít obrovský vliv na úspěch vašeho podnikání. Krom toho, že by měl vypovídat něco o vás jako zakladatelích, měl by splňovat i jistá kritéria. Název firmy by měl být snadno zapamatovatelný, přesně vystihovat charakter vašeho podnikání a být snadno vyslovitelný (a také napsatelný). V tomto článku se podíváme na několik faktorů, které byste měli vzít v potaz při výběru jména pro svou firmu.

Jednoduchost

Správný název firmy by měl být krátký, jednoduchý a snadno zapamatovatelný. Lidé by se měli být schopni snadno dostat k názvu vaší firmy, aby ji mohli najít online nebo se na ni odkázat. Název firmy by měl být snadno přeložitelný do jiných jazyků a být vhodný pro globální trh. Pokud je název firmy složitý nebo těžko vyslovitelný, může to být pro vaše zákazníky překážkou a mohou si vybrat jinou firmu.

Relevantnost

Název firmy by měl být přesně vystihující charakter vašeho podnikání. Měl by být relevantní k vašim službám nebo produktům a být pochopitelný pro potenciální zákazníky.

Originalita

Správný název firmy by měl být originální a unikátní. Měl by se odlišovat od jiných firem ve vašem odvětví.

Pokud plánujete expandovat své podnikání do zahraničí, měli byste zvážit také mezinárodní přístup k výběru názvu firmy. Přemýšlejte, zda název není v některých zemích nevhodný, nebo zda nemůže být špatně pochopen.

Zápis v obchodním rejstříku

Měli byste také zkontrolovat, zda je vámi zvolený název firmy již registrován v obchodním rejstříku. Pokud ano, nemůžete jej použít pro svou firmu. Měli byste také zkontrolovat, zda není vámi zvolený název již chráněn autorskými právy.

Přemýšlejte o budoucnosti aneb dlouhověkost názvu

Měli byste zvážit také budoucnost svého podnikání při výběru názvu firmy. Název firmy by měl být takový, aby vydržel po delší dobu, a nemusel být po několika letech měněn

Ukažme si to na příkladu: Marketing Partners

Navrhované názvy:

Marketing makers, Idea makers, Marketing house, Marketing partners, Marketing department, Marketingové oddělení.

Již zaregistrované názvy: Marketing makers, Idea makers – takže tyto není možné použít.

Název Srozumitelnost Relevance Mezinárodní Dlouhověkost
Marketing House Možná Ano Ano Ano
Marketing Partners Ano Ano Ano Ano
Marketing Department Možná Ano Ano Ano
Marketingové oddělení Možná Ano Ne Možná

Výsledek byl pro nás jednoznačný. Vítězem se stal MARKETING PARTNERS. A tohle spojení používáme doposud.

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.