smlouva marketing partners

Jak napsat správně smlouvu

V dnešní době mnoho lidí pracuje pouze na základě e-mailových objednávek. Máme však zkušenosti, že některé věci by v dohodách a při realizaci zakázek neměli chybět.

Pokud pracujete pro někoho neznámého, s kým komunikujete pouze vzdáleně, poproste ho o zálohu. Za prvé vám něco zbude, pokud se vám takový člověk přestane ozývat, za druhé ho to motivuje s vámi spolupracovat a zakázku dokončit.

Různých vzorů smluv o dílo je internet plný. My se s vámi podělíme o to, co by dle našich zkušeností nemělo ve smlouvách chybět.

Povinnost zákazníka dílo převzít v určité lhůtě, třeba do týdne po odevzdání. Pokud nechce převzít, vytkne vady, ale nemůže dělat mrtvého brouka. Může se vám pak stát, že máte vše hotovo a zákazník se vám ozve až po dvou měsících, vy stále nemáte zaplaceno. V takovém případě by měl být zákazník sankcionován smluvní pokutou.

Povinnost vytnout vady např. do dvou týdnů od předání, jinak se dílo považuje za bezvadné. V opačném případě váš může zákazník dlouho šikanovat novým a novým vytýkáním vad, a tím cíleně zdržovat.

Pokud jsou práce rozsáhlejší, částečné platby v průběhu plnění. Pokud zákazníkovi předáte obsáhlé dílo, on jej dále zpeněží a vám zaplatí až po měsících, v podstatě mu půjčujete své peníze.

Úrok z prodlení nebo smluvní pokuta pro případ, že bude zákazník platit opožděně. Pokud se bude zákazník v tomto bodě vykrucovat, mějte se na pozoru a počítejte s rizikem.

Jasně určený způsob převzetí díla. Aby se pak nestalo, že někomu něco pošlete přes úschovnu, on si to nestáhne a bude tvrdit, že jste mu to nedodali.

A nakonec rada. Počítejte s tím, že dřív nebo později vám někdo nezaplatí. Proto si vždy dělejte rezervy a nikdy nevsázejte vše na jednu kartu.

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.