Kolik stojí akviziční kampaně?
„Kolik to stojí? To bude určitě moc drahé.” Takovéto přemýšlení není výjimkou a není na něm ani nic špatného. Protože je pravda, že bez investic se kampaň dělá obtížně.
Reklamu také můžeme chápat jako pojem, kdy se sice zviditelníme, ale nic extra nám to nepřinese. A to může být častokrát také pravda.
To však nechcete. Chcete, aby pro nás reklama byla ziskový proces, na jehož konci bude zákazník a uzavřený obchod. Je tedy důležité, zda vám investované peníze přinesou tolik zakázek, aby se vám kampaň nejen zaplatila ale ještě vám něco zbylo. Je tedy velký rozdíl, zda kampaň stojí 10 000 Kč a přinese 100 zákazníků, anebo stejná částka nepřinese zákazníky žádné. Pak je také zásadní, kolik jste schopni na jednom zákazníkovi vydělat.
Zisk z uzavřeného obchodu vždy musí převýšit náklady na jeho získání. Obecně se cena kampaně může pohybovat v jakémkoliv rozmezí. Cena nejlevnější kampaně může být teoreticky jejich v řádech 100 Kč. Například pokud se realitní makléř vytiskne letáčky a roznáší je do schránek.
Nejdražší kampaně se zase pohybují v částkách astronomických.
Nejčastěji se však pohybujeme v řádech deseti až sto tisícových.
Není však důležité, kolik zaplatíte, ale co za to dostanete. A k tomu nám nedá než doplnit jedno z nejznámějších marketingových klišé, u něhož někteří říkají že jeho autorem je Henry Ford a jiný, že je to Tomáš Baťa: „kdybych měl poslední korunu investoval bych ji do reklamy“.