Jak si vytvořit správný název firmy
Správný název firmy může mít obrovský vliv na úspěch vašeho podnikání. Krom toho, že by měl vypovídat něco o vás jako zakladatelích, měl by splňovat i jistá kritéria. Název firmy by měl být snadno zapamatovatelný, přesně vystihovat charakter vašeho podnikání a být snadno vyslovitelný (a také napsatelný). V tomto článku se podíváme na několik faktorů, které byste měli vzít v potaz při výběru jména pro svou firmu.
Jednoduchost
Správný název firmy by měl být krátký, jednoduchý a snadno zapamatovatelný. Lidé by se měli být schopni snadno dostat k názvu vaší firmy, aby ji mohli najít online nebo se na ni odkázat. Název firmy by měl být snadno přeložitelný do jiných jazyků a být vhodný pro globální trh. Pokud je název firmy složitý nebo těžko vyslovitelný, může to být pro vaše zákazníky překážkou a mohou si vybrat jinou firmu.
Relevantnost
Název firmy by měl být přesně vystihující charakter vašeho podnikání. Měl by být relevantní k vašim službám nebo produktům a být pochopitelný pro potenciální zákazníky.
Originalita
Správný název firmy by měl být originální a unikátní. Měl by se odlišovat od jiných firem ve vašem odvětví.
Pokud plánujete expandovat své podnikání do zahraničí, měli byste zvážit také mezinárodní přístup k výběru názvu firmy. Přemýšlejte, zda název není v některých zemích nevhodný, nebo zda nemůže být špatně pochopen.
Zápis v obchodním rejstříku
Měli byste také zkontrolovat, zda je vámi zvolený název firmy již registrován v obchodním rejstříku. Pokud ano, nemůžete jej použít pro svou firmu. Měli byste také zkontrolovat, zda není vámi zvolený název již chráněn autorskými právy.
Přemýšlejte o budoucnosti aneb dlouhověkost názvu
Měli byste zvážit také budoucnost svého podnikání při výběru názvu firmy. Název firmy by měl být takový, aby vydržel po delší dobu, a nemusel být po několika letech měněn
Ukažme si to na příkladu: Marketing Partners
Navrhované názvy:
Marketing makers, Idea makers, Marketing house, Marketing partners, Marketing department, Marketingové oddělení.
Již zaregistrované názvy: Marketing makers, Idea makers – takže tyto není možné použít.
Název | Srozumitelnost | Relevance | Mezinárodní | Dlouhověkost |
Marketing House | Možná | Ano | Ano | Ano |
Marketing Partners | Ano | Ano | Ano | Ano |
Marketing Department | Možná | Ano | Ano | Ano |
Marketingové oddělení | Možná | Ano | Ne | Možná |
Výsledek byl pro nás jednoznačný. Vítězem se stal MARKETING PARTNERS. A tohle spojení používáme doposud.