Marketing Partners trendy

Marketing a jeho trendy

Co to vlastně je, ten marketing?

Hlavním cílem marketingu je přilákat zákazníky a podpořit prodej výrobků nebo služeb. Můžeme o něm přemýšlet také jako o identifikaci potřeb, vytváření produktů, komunikaci, poskytování a monitorování hodnoty pro zákazníky. Marketing nevytváří potřebu koupit, marketing pouze hledá, kde se lidská potřeba nachází a na základě výsledku vytváří vhodné produkty.

Marketingové aktivity se dělí na B2B (business-to-business), tedy obchodování mezi firmami, a B2C (business-to-consumer), tedy obchodování s koncovými zákazníky. Celý marketingový proces zahrnuje řadu činností. Začíná průzkumem trhu, vývojem produktu, končí reklamou a prodejem. Takový ideální proces by mohl být nejspíš tento:

  1. Najít potřebu zákazníků,
  2. určit hodnotu, přínos a užitek,
  3. segmentovat trh a definovat ideálního klienta,
  4. určit konkrétní vlastnosti služby a ceny,
  5. komunikovat, propagovat a prodat.

Jak už jsme uvedli, hlavním cílem marketingu obvykle je přilákat zákazníky, a podpořit prodej výrobků a služeb. Marketing ale může také pomoci zvýšit povědomí o značce nebo firmě, budovat brand, nebo podporovat loajalitu zákazníků.

Mezi marketingové cíle tedy nemusí patřit pouze zvýšení počtu zákazníků, ale také například vytvoření dlouhodobého pozitivního vztahu se zákazníky, upsell produktů nebo služeb u stávajících klientů, vytváření obecného povědomí o značce nebo firmě.

Pokud bychom se podívali na marketing v praxi, většina firem jej dělí na online a offline.

Online marketing

Online marketing zahrnuje širokou škálu aktivit, které probíhají čistě jen na internetu.

Můžou to být:

  1. PPC reklama (pay-per-click advertising): Reklama, která se zobrazuje ve vyhledávačích, nebo na jiných webových stránkách. Inzerent pak platí za kliknutí na reklamu.
  2. SEO (search engine optimization): Optimalizace webových stránek tak, aby se co nejlépe zobrazovaly ve vyhledávačích, což může pomoci získat vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.
  3. Email marketing: Odesílání emailů se zaměřením na prodej produktů nebo služeb potenciálním zákazníkům, budování vztahu se zákazníkem, nebo zvyšování důvěryhodnosti značky.
  4. Sociální média: Použití sociálních médií, jako je Facebook, Instagram nebo Twitter, k propagaci produktů nebo služeb, k budování povědomí o značce u široké veřejnosti.
  5. Obsahový marketing: Vytváření a publikování kvalitního obsahu na vlastních webových stránkách, který pomůže získat a udržet zákazníky.
  6. Affiliate marketing: Propagace produktů nebo služeb prostřednictvím odkazů umístěných na webových stránkách nebo v emailech, přičemž inzerent získává provizi za každý prodej nebo příchod z odkazu.
  7. Retargeting: Zobrazování reklam na webových stránkách nebo v sociálních médiích lidem, kteří již navštívili Váš web. Připomínání se potenciálním zákazníkům.
  8. Webináře a online workshopy: Pořádání online workshopů nebo webinářů, které pomáhají budovat povědomí o Vaší značce nebo o Vaší firmě.
  9. Mobilní marketing: Použití mobilních zařízení, jako jsou chytré telefony a tablety, k propagaci produktů nebo služeb.

Offline marketing

Offline marketing zahrnuje aktivity, které se nevztahují k online prostoru a jsou zaměřené na prodej produktů nebo služeb prostřednictvím reálného světa. Může se zdát, že offline aktivity jsou již historie, ale nenechejte se mýlit. Vždy je na prvním místě zákazník, a to znamená, že aktivity musí probíhat tam, kde si jich všimne Váš ideální klient. A pokud Váš klient často cestuje MHD, proč nezvolit reklamu v dopravních prostředcích?

Shrňme si možnosti offline propagace:

  1. Reklama v tisku: Inzerce v novinách, časopisech nebo jiných tištěných médiích.
  2. Reklama v rozhlase: Sponzorování rádiového pořadu nebo vysílání reklamy v rádiu.
  3. Reklama v televizi: Vysílání reklamy v televizi.
  4. Reklama na venkovních plochách: Inzerce na billboardech, autobusech, v MHD, nebo na jiných venkovních plochách.
  5. Direct mail: Zasílání reklamních materiálů, jako jsou letáky nebo propagační brožury, přímo do poštovních schránek zákazníků.
  6. Telemarketing: Prodávání produktů nebo služeb prostřednictvím telefonického hovoru.
  7. Osobní prodej: Prodávání produktů nebo služeb osobně zákazníkům.
  8. Event marketing: Pořádání akcí, jako jsou konference nebo veletrhy, které pomáhají budovat povědomí o vaší značce nebo firmě.
  9. Public relations: Využívání médií k propagačním účelům, jako je tiskové oddělení nebo tiskové konference.

Důležité je vybrat takové aktivity, které jsou vhodné pro váš obor nebo cílovou skupinu a které budou pravděpodobně nejúčinnější při dosažení vašich marketingových cílů.

Marketingové trendy

Kam směřuje marketing? Jaké jsou trendy do budoucna?

Budoucnost marketingu bude pravděpodobně stále více zaměřena na online prostor a na využívání technologií, jako je umělá inteligence a machine learning. Díky rostoucímu využívání chytrých telefonů a dalších mobilních zařízení se také očekává, že mobilní marketing bude hrát stále důležitější roli. S rostoucím významem sociálních médií a dalších online kanálů bude také stále důležitější schopnost společností vytvářet obsah, který je relevantní a zajímavý pro cílovou skupinu a který pomůže budovat povědomí o značce nebo firmě.

Dá se také očekávat, že poroste zájem o personalizaci. To znamená marketing na míru konkrétní osobě. Personalizovaná reklama, personalizovaná videa, oslovování jménem klienta atd. To bude vyžadovat co nejlepší analýzu dat a analýzu cílové skupiny. Personalizovaný video marketing je velice účinnm nástrojem jak zaujmout a upoutat pozornost zákazníků.

V neposlední řadě se také očekává, že se společnosti budou stále více zaměřovat na udržitelnost a životní prostředí, což bude mít vliv na marketingové strategie a aktivity.

Ve všech těchto oblastech budou do budoucna hrát klíčovou roli nové technologie a inovace, které budou tlačit svět firem neustále kupředu.

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.