ZAČÍNÁME S FIREMNÍM MARKETINGEM

Pokud patříte mezi šťastlivce, kterým se dříve byznys dařil i bez marketingu, a jste v situaci, kdy jste žádné marketingové oddělení neměli, nepotřebovali a doposud vám vše bezproblémově fungovalo, a díky změnám na trhu přestalo, možná zrovna přemýšlíte, jak začít. Firemní marketing je tak komplexní obor, že je často obtížné vzít to za ten správný konec. Ale i u složitých věcí platí, začněte co nejjednodušeji.

Nejprve se zamyslete nad tím, kdo je váš zákazník a co ho zajímá. Podle toho pak budete tvořit obsah vašich sdělení. V podstatě byste měli předem tušit, na co by se vás zákazník mohl zeptat, a odpovědi na tyto otázky mít například na webu, v online kampaních nebo prezentačních materiálech.

Zjistěte, kdo je váš zákazník a jakým způsobem se k vám pravděpodobně dostane. Začněte webem. Měl by působit moderně a nějakým způsobem vás odlišit od konkurence. Představte si, že má zákazník otevřeno několik oken v internetovém prohlížeči s webovými stránkami vás a vaší konkurence. V té chvíli je extra důležité, aby první dojem vzbudil důvěru a aby si vás zákazník zapamatoval. Web je dnes základ téměř u každého byznysu. Častokrát se o vás zákazník někde dozví, dostane doporučení, a na webu si bude chtít ověřit, zda splňujete jeho představy. Web je tedy důležitý bod. Ale to neznamená, že musí být extrémně drahý. Webová prezentace za 50 000 Kč udělá často téměř stejnou práci jako prezentace za 250 000 Kč.

Ve chvíli, kdy už jste spokojení se svými stránkami, můžete přijít za zákazníkem a říct mu “nabízíme takové a takové služby, koukni na náš web, kde se dozvíš víc”.

Jak ale přijít za zákazníkem? Pokud jste si určili, kdo je váš zákazník a co ho zajímá, můžete si na základě těchto informací stanovit kde si vás všimne. To znamená, jaké sleduje komunikační kanály, kde by mohl narazit na vaši reklamu, případně zda jste schopni ho oslovit napřímo.
Na základě toho si vytvořte startovací kampaně. A testujte a vyhodnocujte. Díky tomu budete zjišťovat, jaký způsob je nejúčinnější a budete celý postup zlepšovat.

Může to být PPC kampaň, mohou to být reklamy v odborných časopisech, reklamy na Facebooku nebo třeba dny otevřených dveří. Vždy je to o tom, jak zákazníka přivést k vám. A pokud potřebujete poradit, neváhejte se na nás obrátit.

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.