Marketing Partners

Jak vymyslet chytlavou reklamu

„Vždyť ty máš nápady… Jsi kreativní, originální, šokující, …vtipný…“ Každý majitel firmy má pocit, že kreativci sypou nápady z rukávu. Že mají v hlavě továrnu na nápady a že nedělají nic jiného, než přemítají o tom, jaký příběh, upoutávku nebo grafiku vytvořit. Ale ono to tak vždycky není. I kreativci potřebují inspiraci, čas, klid, odpočinek, a… a systém jak nápady probudit.

A tak se pojďme podívat na jeden z mnoha postupů, jak dosáhnout co nejlepších nápadů na vytvoření reklamy.

Vezměte si tužku a papír, začínáme.

Jako první si definujte cíl reklamy. Může to být například:

Zapamatovat si značku, výrobek,
vzbudit zvědavost – kliknutí na web,
vzbudit zájem,
přesvědčit o kvalitě, funkčnosti (a následně ke koupi).

Potřebujeme ale, aby divák reklamě uvěřil, aby se s ní ztotožnil. Aby ho opravdu zaujala a on si jí všiml.

Jak na to?

Demonstrací funkčnosti – např. spokojený člověk jede na elektrokotle do kopce a libuje si jaká je to pohoda,
vtipem – například reklama …“až to budu natírat znovu, vy už tady nebudete babi…“,
šokem:
šokující vizuál – absurdita, nahota, násilí (např dopravní nehoda),
krásný vizuál – například: Auto jede Alpami při západu slunce,
útok na city – použití zvířátek, malých dětí,
hudbou – chytlavá písnička, u které si lidé zapamatuji melodii nebo text – např: „XXX Lutz tatatata“,
– krátkým příběhem.

Pokud cílíte na maminky, je jistě vhodné zvolit útok na city přes děti a zvířátka. Pokud cílíte na ředitele firem, zvolíte jiný, serióznější způsob, jak zaujmout. To znamená, řídíme se podle cílovky, která je naším ideálním zákazníkem.

Tak, a jak tento koktejl namíchat dohromady?

Nebo spíše kde k němu vzít vůbec suroviny? Teď přišel čas na papír a tužku:

Uděláme si na papíru 4 kvadranty.

Do prvního si vypíšeme persony z naší cílové skupiny. Pak si vypíšeme přidanou hodnotu našeho výrobku právě pro naši cílovku. Přidanou hodnotu, popisujeme ve formě skutečného užitku, tedy např. ne, že budu po voňavce vonět, ale že budu lépe působit na okolí. Ne, že za mě uděláte daňové přiznání, ale že mě zbavíte starostí s papírováním. Ne, že s tímto make-upem budu krásná, ale že sbalím každého, na koho zamrkám.

Do třetího kvadrantu vložíme seriózní situace a asociace, které Vás napadnou. Ve čtvrtém kvadrantu trapasy, nehody, fórky nebo příběhy, které Vás napadnouk dané seriózní situaci.

Například, pro již zmíněnou voňavku:

Persona: mladý muž.

Přínos: dobře působí na ženy.

Seriózní situace: jede výtahem hezky voní podívá se na něj žena on na ní mrkne.

Trapas: následně vystoupí z výtahu jde do kanceláře na pohovor a za ředitelským stolem sedí právě tato žena. Oba se překvapeně zarazí, a pak se začnou smát.

Na konci slogan.

Co říkáte? Je takový systém užitečný? Pomáhá Vám utřídit si myšlenk a zacílit tak, abyste uhodili hřebíček na hlavičku?

7

Hodí se Vám naše služby? Ozvěte se nám.

Za zeptání nic nedáte.